Hohhoijaa, mulla ei oo kohat yhtään kurssia jäll, ku kaikis on jotai vikaa! Osa menee päällekkäin, osa on liian helppoja jne. Lingüística Románican luento oli aivan kauhee tänää. Ymmärsin periaattees asiat, mut se itse asia oli kaikkien romaanisten kielten fonologiset vaihtelut latinasta ja sen substraattimurteista aina nykykieliin ja -murteisiin... Mä en HALUU tietää iha niin paljon niistä! Sen piti olla esittelykurssi! Ei ole. Jälel on nyt sitte kaks enkun kirjallisuuskurssia, joissa kummassaki pitää tehä esitelmä, tehä jotai ryhmis, lukee monta kirjaa ja väitellä luokassa... Mutta ne on enkuks, joten en huolehi niistä viä. América Latina y su Literatura oli tänää ja oli tosi mielenkiintone! Ainut ongelma voipi tulla siitä, että siä täytyy kirjottaa kaks esseetä (6 ja 8 sivuu) ja lukee kai yks kirja, jos ymmärsin oikein... Jos nää kaikki täytyy tehä espanjaks, ja niin luulen, voipi olla, etten pääse kurssia läpi. Mutta täytyy varmaa kysyy opelta, et jos jotain näistä vois tehä enkuks. Ja espanjan kielikurssilla olen aloittavien joukos, kun A1 ja A2 on yhes ryhmäs. Parempi näin kuin B1, mut kyl mä nyt perusasiat osaan...
Tääl muute opettajat on mielenkiintosii. América Latinan ope tuli luokkan vasta, kun toimistohenkilö oli laittanu kaikki koneet ynnä muut valmiiks opee varten. Opettaja opetti mitä piti ja kun mentiin lopuks kysymään, et saataisko materiaalit säköpostiin, kun meillä ei ole vieläkään nettitunnuksia, niin ope kysy, et kuka haluu tehä tän ja yks opiskelija lopulta vastas, et voi ottaa sähköpostit ylös ja lähettää meille matskun. Eiks tää ois opettajan työ? Ja toisaalta filologian erasmus-koordinaattori ei haluu nähäkän meitä eikä sille lähetetä mitään, vaan toiseen toimistoon Abigailille, joka kattoo kaikki agreementit läpi ja kattoo kaikki sujuu ja sit koordinaattori allekirjottaa kaikki nää Abigailin tekemät learning agreementit. Haluisin todella tietää mitä se koordinaattori itse tekee, kun ei voi meitä auttaa. o
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti